09903672187

خانه » اخبار » چیزهای که درباره Rich Snippet ها نمی دانیم !

چیزهای که درباره Rich Snippet ها نمی دانیم !

چیزهای که درباره Rich Snippet ها نمی دانیم !
5 (100%) 2 votes

از سال ۲۰۰۹ میلادی که این قابلیت در اختیار کاربران قرار گرفت آن چنان که باید در نتایج جستجوی گوگل مورد استفاده قرار نگرفت.

این ها اطلاعات اضافی در لیست جستجوها ارائه می دهند تا کاربران راحت تر و سریع تر به به مورد جستجوی خود برسند. با توجه به محتوای صفحه این اطلاعات می تواند هدایت صفحه ، بازدید ها و بازبینی های مشتری ها ، اطلاعات فیلم ها و یا برنامه های تلویزیونی ، اطلاعات رویدادهای مهم ، اطلاعات محصول و … باشد.

با مارک کردن و علامت مربوطه وبمسترها می توانند این اطلاعات را در نتایج گوگل ارائه دهند تا کاربران راحت تر به نتیجه دلخواه خود برسند.

البته گوگل پشتوانه و ضمانتی نمی کند که بطور قطعی این snippet ها برای همه سایت ها نمایش داده شوند اما وجود این داده ها باعث می شود خزش بطور راحت تری برای موتور جستجو انجام شود.

_ بین Rich Crad و Rich Snippet تفاوت وجود دارد : هر دو از مارک آپ های اطلاعات ساختاری استفاده می کنند تا نتایج بهتری ارائه شود اما نقش و عملکرد متفاوتی دارند. Rich Card در یک Carousel در بالای صفحه نتایج ظاهر می شوند. Rich card کجاها دیده می شوند :

. نتایج جستجوی موبایلی

. نتایج جستجوی به زبان انگلیسی

. نتیج جستجوهای ویدئویی و فیلمی و دستورالعمل ها

_ این Rich Snippet بطور مستقیم روی رنک و رتبه شما تاثیر ندارند :

مارک آپ های اطلاعات ساختاری بطور یک سیگنال روی رنک شما تاثیر ندارند اما با راحت تر ایندکس شدن و ارائه متاتگ ها بطور غیر مستقیم روی رنک شما تاثیر می گذارند.

با این Snippet ها کاربران راحت تر می تواند تشخیص دهند که آیا اطلاعات ارائه شده در سایت شما می تواند به نیازهای آن ها پاسخ دهد.

_ در بعضی حالت ها گوگل می تواند Rich Snippet سایت شما غیرفعال کند

گوگل اطلاعات ساختاری را دوست دارد. اگر گوگل مشاهده کند که اطلاعات ساختاری طبق استانداردهای ارائه شده عمل نکنند Snippet ها را غیرفعال می کند. اگر این دستورها رعایت نشود هم غیرفعال می شوند و هم سایت شما جریمه می شوند. برای اطمینان از عملکرد درست باید توجه داشته باشید که مارک آپ های اطلاعات ساختاری شما مطابق و مربوط به محتوا شما باشد.

_ گوگل با ۳ ابزار به یاری شما برای اطلاعات ساختاری Snippet ها می آید

. ابزار structured data report

. ابزار Data Highlighter

. ابزار Structured Data Testing Tool

با استفاده از این ابزارها می توانید Snippet ها و اطلاعات ساختاری را بررسی و تصمیمات لازم را اتخاذ کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.